• Informační portál pro Brno a okolí - kultura, finance, sport, obchod.

  • Jednička mezi portály pro Brno a okolí. Jsme s Vámi již 10 let.

  • Úplný kulturní přehled - u nás najdete vše, čím Brno žije!

pátek 20.04.2018, Marcela
zpět na úvodní stranu

Kultura, Brno - Kluby, koncerty, taneční akce



tento týden  | přístí týden  | všechny akce
 

Fléda

Štefánikova 24, 602 00 Brno, www.fleda.cz , levelb@fleda.cz , tel.: (+420) 533 433 432 

20.4., 21:00

Siriusmo


Klub Fléda v rámci festivalu Echoes bude hostit velký návrat do světa elektronické hudby. Producent, blázen do starých analogových kláves, graffiti umělec a ilustrátor Siriusmo se po letech vrací na klubová pódia.

Berlínský umělec Siriusmo aka Moritz Friedrich se na vrcholu kariéry zavřel do elektronické jeskyně, jak přezdívá svému studiu, a vzdal se veřejného vystupování. Krátká ale významná vsuvka v jeho kariéře představovala v roce 2015 spolupráce s Modeselektor, s nimiž spojil síly v projektu Siriusmodeselektor a projeli spolu napříč celou Evropou, od Glastonbury po Sónar.

Nyní po 4 letech přichází s novým albem Comic. Koncept, název i obal desky je úzce spojen s výtvarnými aktivitami Siriusma – je barevné, veselé a ulítlé. Zachovává si však na něm svůj styl, v němž inovátorsky mixuje elektronickou hudbu napříč žánry.

Siriusmo vydává pod věhlasným berlínským nakladatelstvím Monkeytown Records. Každopádně jak sám o své tvorbě říká: ,,Na každé desce je jedna písnička, která se mi líbí pořád, zbytek je odpad.“  Desce Comic předcházela úspěšná nahrávka Enthusiast z roku 2013. Siriusmo vedle toho vytvořil slavné remixy Moderat, Scissor Sisters nebo Digitalism, spolupracoval s Jeanem-Michelem Jarrem a podílel se na posledním albu Mr. Oiza.

Festival elektronické hudby Echoes, který pořádá pravidelně klub Fléda, představuje nejaktuálnější zahraniční projekty a nadějné české talenty elektronické scény. Dramaturgie akce dává prostor audiovizuálním performancím a experimentování s hranicemi analogové a digitální hudby.

PŘEDPRODEJ: 350 Kč (+ poplatky sítě)

27.4., 19:00

J.A.R.


Občas sentimentální, někdy vymletí, ale rozhodně vás nebudou nutit do hubnutí. A plazit se za nimi plazit nemusíte. Stačí přijít na Flédu a poznáte na živo, že nemá význam chtít být stále mlád.

cena předprodej: 350 Kč

2.5., 20:00

TOY


Na podzim 2016 Fléda zahájila koncertní cyklus alternativních večerů Hurraaah vystoupením kanadského tria Operators a severoirské formace GirlsNames. „Přestože se v poslední době soustředíme především na elektronickou hudbu a hip hop, chceme dát viditelný prostor i postrockovým, newwave a postpunkovým projektům, které jsou alternativou k mainstreamu jak po hudební stránce, tak svým lo-fi a diy přístupem,“ vysvětluje hlavní myšlenku Hurraaah dramaturgyně klubu FlédaMarie ButulaCichá.

Název koncertní série Hurraaah je parafrází jména kultovního newyorského klubu Hurrah. Byl to první klub v USA, kde se v letech 1976–1980 hrál newwave a punk a vystoupila zde řada britských alternativních kapel jako TheCure, HumanSexual Response, Suicide nebo New Order. Byl to také první klub na světě, kde se k hudbě pouštěl obraz na monitorech rozmístěných kolem tanečního parketu a nad barem, a to více než rok před vznikem MTV (1981). Vizuální stránku hudby v něm tehdy měla na starosti MerrillAldighieri považovaná za první výdžejku na světě. Tato oceňovaná experimentální filmařka, dokumentaristka a animátorka v posledních letech rekonstruuje hudební historii klubu ve svých videozáznamech.

Londýnská pětice TOY patří k celosvětové vlně alternativní hudby, jenž se hlásí k dědictví britského punku a psychedelické hudby druhé poloviny 70. let. Vznikla v roce 2010, ale definitivně  prorazila až singlem LeftMyselfBehind (2011), který ji katapultoval do přední linie britské alternativní hudby a na pozici předskokana TheHorrors. V roce 2012 vydala  debutovou dlouhohrající nahrávku Toy (2012) a vlivný hudební časopis NME ji zařadil do svého žebříčku 100 New BandsYouHave to Hear. Svůj typicky zastřený a cinematický zvuk střídající syrové psych-rockové pasáže s přímočarým rockem s krautrockovými prvky potvrdili v druhém albu JointheDots (2013) a účastí na turné TheVaccines. Výrazné tíhnutí k psychedelii přivedlo TOY ke spolupráci s britskou zpěvačkou a multiinstrumentalistkouNatashouKhan. Nahráli její album Sexwitch (2015) s hity Helelyos a Bride, které jsou psych-folkovými variacemi na iránské předrevoluční písně.

Inspirativní zkušenost s hudbou Východu pomohla TOY překonat osobní i uměleckou krizi a s novým klávesistou začít pracovat na materiálu k aktuálnímu albu Clear Shot (2016). Podíleli se na ní všichni členové kapely, intenzivně spolupracovali, poslouchali společně hudbu, četli stejné knihy. Výsledkem je barevná deska s mnoha inspiračními zdroji, mezi něž patří dávný projekt britské skupiny umělců a performerůCOUM Transmissions, průkopníci industriáluThrobbingGristle, mistři filmové hudby Bernard Herrmann a EnnioMoriccone nebo současná elektronická hudba v podání Romana Flugela. „My jsme vždycky poslouchali spoustu různé muziky, vše, co se nám dostalo pod ruku. V poslední době vychází opravdu velké množství skvělé taneční hudby a myslím, že i proto jsme při nahrávání naší nové desky, začali používat sekvencery a další věci z taneční muziky, které jsme nikdy dřív nepoužili,“ přiznává baskytarista Maxim 'Panda'Barron pro web magazín Skiddle (11/2016).

Hurraaah
Koncertní cyklus alternativní hudby zaměřující se na aktuální postrockovou a postpunkovou hudbu a její lo-fi a diy přístupy. Podporuje a propaguje žánry, které jsou protiváhou hudebního mainstreamu a vytváří alternativu nejen k hudbě hlavních proudů, ale i způsobům, jakými vzniká.

PŘEDPRODEJ: 200 Kč + poplatky sítě

11.5., 20:00

Elektra: Layoton Giordani (USA)


Na podzim 2018 vstoupí Elektra do třinácté sezóny. Podoba jedné z nejstarších klubových nocí v ČR se za dobu své existence několikrát proměnila. „Dělat to dvanáct let je fakt náročný. Lidé, co tam chodili na začátku, jsou už úplně pryč. Za tu dobu se nám aspoň třikrát obnovila klubová generace, ale i tak to beru pozitivně, protože pořád dokážeme oslovit nové lidi,“ bilancuje Elektru její dlouholetý dramaturg a jeden ze zakladatelů Aleš Gehringer v rozhovoru pro Rave.cz (03/2017). Na pozici headlinera se střídají legendární producenti a pionýři elektronické hudby se začínajícími mladými talenty, kteří jsou něčím výrazní a zajímaví a mají před sebou hvězdnou kariéru. To je i případ Laytona Giordaniho nebo Enrica Sangiuliana, jehož Elektra hostila loni.

Talentovaný DJ a producent Layton Giordanise těší masivní podpoře renomovaných jmen světové techno scény, hrají ho Adam Beyer, Deadmau5, Joseph Capriati, Carl Cox, Alan Fitzpatrick, Tale Of Us a další. Má na kontě zásadní rezidenturu v prestižním newyorském klubu Output, kde hrál po boku Moniky Kruse, Lena Fakiho nebo Adama Beyera. V roce 2014 se zviditelnil nahrávkou Careless Suggestions (Phobiq Records), na níž spolupracoval s brooklynským technařem Tony Rohrem, a která se v prestižním žebříčku Beatport Techno Top 100 udržela déle než půl roku. Díky podpoře Deadmau5 se představil na hlavní scéně Ultra Music Festivalu v Miami, který živě přenášela stanice BBC Radio 1 a proslulá Global Radio Show Carla Coxe. V útocích na přední pozice Beatportu pokračoval vydáním EP Never Forgotten (Intec 2015, 10. místo) a EP Unspoken (Truesoul 2016, 3. místo). Zásadní mezník v Laytonově producentské kariéře nastal, když Adam Beyer umístil jeho track Rivington do prestižního výběru Drumcode A-side Vol.5 (DC159) a na Truesoulu vydal jeho remix nadčasové klasiky Gabriela Anandy Doppelwhipper (TRUE1290).

V únoru 2017 vydal debutové album Where It Begins (DC170) s 12 původními skladbami a objel s nimi největší evropské festivaly. Po návratu využil příležitosti spolupracovat se svým idolem, newyorskou techno legendou Danny Tengaliem. Když ho před lety poprvé viděl v newyorském klubu Pacha kam přes svůj nízký věk nelegálně proklouzl, nemohl ani tušit, že spolu o pár let později natočí EP Live Again (DC180). S novým materiálem se teď plně věnuje dýdžejingu. Přestěhoval se do Evropy, aby měl blíž k aktivitám švédského vydavatelství Drumcode. Vybral si Amsterdam, kde mu voda a kanály připomínají jeho domovské východní pobřeží. Na podzim se zúčastnil největšího klubového festivalu elektronické hudby na světě ADE (Amsterdam Dance Event 2017) a výroční Halloweenské party Drumcodu v londýnském Tobacco Dock.

Vedle Laytona Giordaniho na hlavní scéně vystoupí rezident klubu Perpetuum a dramaturg Elektry Orbith, jenž se v poslední době od DJingu posouvá k vlastní produkci pod značkou Gehringer. V lednu vydal digitální Space EP, které naznačuje jeho zajímavou producentskou budoucnost. Line-up doplní Tim B z Grazu, kterého měli brněnští fanoušci techna možnost vidět v klubu Perpetuum. Svůj temný set představí kroměřížská trojice Hory_Doly, které aktuálně vyšel release SPACEHEAD na labelu Dense Audio, mimo jiné se skvělým remixem Maksima Darka. Malou scénu Fly&Friends obsadí pražský Da Moon, dvojice FlyTech a DJ Kema. Vjing zajistíVisualove a tečku za květnovou Elektrou udělá afterparty v klubu Exit, o kterou se postarají její rezidenti Andy Smith, Bastien a Duncan Grey.

Elektra:
Jedna z nejdéle pořádaných klubových nocí v ČR. Její originální dramaturgie je zaměřena na aktuální odnože stylu techno, house & minimal. Pravidelně představuje výrazné světové osobnosti těchto žánrů, pionýry elektronické hudby i začínající talenty, kteří často vystupují v ČR poprvé. Je významnou platformou pro domácí DJs a producenty, kterým dává příležitost vystoupit po boku velkých jmen.

PŘEDPRODEJ: 350 Kč + poplatky sítě

14.5., 20:00

Emphasis


Milovníky instrumentální vyspělosti post-metalu s řadou odkazů na filmy, literaturua mystiku čeká koncert chorvatského průkopníka stylu. Post-metal se na tamní hudební scéně objevuje poprvé v roce 2000 a Emphasis se v roce 2007 stávají jeho nejvýznamnějším představitelem. Do mezinárodního povědomí se čtveřice z městečka Čakovec dostala jako předkapela Caspian a pg.lost. Otevřeně se hlásí k inspiraci českou legendou post-metalu Lvmen, jenž se loni velkolepě vrátila na pódia.

Svým třetím a nejpropracovanějším albem Black.Mother.Earth (2017) kapela navazuje na předchozí nahrávku Gliding Over All (2013), v níž jasně definovala svůj výraz a inovativní zvuk a předznamenala budoucí vývoj kompozic a aranží. Čitelné melodické linky, těžké riffy a kreativní samply osmi skladeb vyvrcholily v neobvyklé písniMura, která je poctou rodnému kraji členů kapely, nejsevernějšímu cípu Chorvatska Mezimuří. V ní se poprvé objevily silné ženské vokály členek místního folklórního souboru, které znovu slyšíme v úvodní skladbě aktuálního alba Black.Mother.Earth.

Jeho název je anglickým překladem jména knihy chorvatského autora Kristiana Novaka Črna mati zemla (2013). Black.Mother.Earth otevírá meditativní skladba Muna, jenž připomíná dávné pohanské obřady Slovanů, s ženským chórem v podání čtyř vokalistek Kristiny Štebih, Ivy Korunek, Aleksandry a Ivy Trupkovic. Na ni navazuje záměrně kontrastující píseň Iam s těžkým zastřeným hlasem frontmana Danka Žgance. Na rozdíl od své debutové nahrávky Elements Of Morrow (2008), která byla spíš hudebním experimentem s prvky heavy metalu, post-rocku a math-rocku než soudržným hudebním celkem, na poslední desce Emphasis přesně ví, co dělají,když promyšleně balancují mezi agresivními a melancholickým pasážemi, smrtelným tichem a hlukem k zbláznění, což návštěvníkům jejich koncertů způsobuje husí kůži.

Předkapelu chorvatských souputníků zajistí brněnská post-metalová formace Vertikal hrající ve složení Vojtěch Ledvina (kytara, zpěv), Jan Holas (kytary), David Přichystal (baskytara) a Vít Pavelka (bicí). Koncem loňského roku skupina vydala své první dlouhohrající album One (2017).

PŘEDPRODEJ: 200 Kč + poplatky sítě

31.5., 20:00

Jan Blomqvist & Band (DE) na Špilberku


Berlínská open-air party v Brně. Jan Blomqvist vyprodal v únoru Flédu a nyní se vrací se svou show na nádvoří hradu Špiberk. Navíc s kapelou – bubeníkem Christianem Dammannem a klávesistou Felixem Lehmanem. Support: Bratři.

V unikátním prostoru na nádvoří hradu Špilberk vám Jan Blomqvist & Band předvedou své koncertní techno. Spojení elektro popu, minimal techna a melancholických vokálů slibuje atmosférickou taneční párty.
Support BRATŘI

PŘEDPRODEJ:
1. vlna 380 Kč (+ poplatky sítě) - VYPRODÁNO
2. vlna 480 Kč (+ poplatky sítě) - do 31. ledna 2018
3. vlna 580 Kč (+ poplatky sítě)

4.6., 20:00

Michael Malarkey


Michael Malarkey se příští rok vrací do Česka po úspěšném pražském koncertě, na kterém ukázal, že si získal srdce fanoušků, jelikož byl koncert pro velký zájem přesunut do větších prostor. Svět zná Michaela Malarkeyho především jako Enza z amerického seriálu Upíří deníky. Dle vlastních slov je však víc muzikantem než hercem. ,,Nechci, aby si lidi mysleli, že jsem jen herec, který si jako bokovku nahrál nějakou blbou desku. V tom albu je celý můj život a srdce,” vzkazuje Malarkey, jenž hraje na kytaru a skládá písničky již od sedmnácti let.

Album Mongrels, které vyšlo v září 2017, je velmi osobním výsledkem několika šťastných náhod, autorova sebeobjevování a spolupráce s mnoha skvělými hudebníky. Všudypřítomné téma neklidného putování a hledání cesty odráží i jeho přebal. Michael na něm vchází do temného lesa, kam ho při poslechu alba následujeme. Po dvanácti skladbách společného bloudění se vynořujeme ven obohaceni o písničkářský zážitek z rodu Cohenů, Caveů nebo Waitsů.

Dlouhohrajícímu albu předcházela dvě EP FeedTheFlames (2014) a Knots (2015), před nimiž Malarkey jako frontman a textař punkové kapely napsal ještě pět nevydaných autorských alb. Nejposlouchanější skladbou Mongrels je píseň Scarf, která má na YouTube více než 860 000 zhlédnutí.

PŘEDPRODEJ: 440 Kč, VIP vstupenka 1290 Kč

20.9., 19:00

Jana Uriel Kratochvílová & Illuminati.ca


Jana Uriel Kratochvílová je jednou z nejexcentričtějších a nejdivočejších žen československé pop-rockové scény posledních dekád. Zpěvačka s nezaměnitelným zjevem, ale především hlasovým projevem, si i díky oblíbeným žánrovým rošádám po léta drží originální hudební rukopis. Její aktuální uskupení Illuminati.ca se vyznačuje svébytnou fúzí melodického rocku a hard-coreové estetiky. Kapela přitom nezapomíná ani na starší popové hity Kratochvílové jako „Publikum tvé jsem já“ nebo „V stínu kapradiny“, které představuje v nových aranžích. Živá vystoupení doplňuje také taneční dada duo MetaDance, které vizuálně a pohybově ozvláštňuje koncertní zážitek.

Aktuální nahrávka Ruby Rose Mayhem (2017) vykresluje kapelu Illuminati.ca jako sestavu zkušených hudebníků, kteří se nebojí experimentovat. Skladby, které Kratochvílová nazpívala kompletně v angličtině, se žánrově pestře přelévají mezi hard-rockem a synth-popem. Právě kultivovaný, někdy na poměry Kratochvílové až umírněný hlasový projev funguje jako červená nit, která posluchače vede iluminatickou zvukovou krajinou. Na desce se autorsky podílel také Pavel Thorn Trnavský, autor řady dřívějších hitů Kratochvílové. Ten se do kapely vrátil loni po několikaleté pauze.

Textařka a zpěvačka Jana Uriel Kratochvílová začínala svou kariéru v 80. letech. Její tvorba tehdy patřila k nezajímavějším úkazům provinční pop-rockové scény. Kratochvílová byla od samého počátku osobností výstředního zjevu, což nevyhovovalo tehdejšímu komunistickému režimu. Zpěvačce, která si fanoušky získávala svým charakteristickým hlasem, nebylo po výjezdu na zahraniční vystoupení umožněno vrátit se do Československa. To vyústilo v její emigraci do Anglie, kde dlouhá léta žila, vystupovala a tvořila. Po pádu režimu se Kratochvílová začala vracet do Prahy, kde se usídlila i se svou současnou kapelou Illuminati.ca. Jejím kapelníkem je bubeník Jiří George Hrubeš (Pražský výběr), dlouholetý partner Kratochvílové. Kromě něj v současné sestavě účinkuje také zmíněný Pavel Thorn Trnavský (klávesy, perkuse), kytarista David Pavlík a baskytarista Jan Poky Pokorný.

PŘEDPRODEJ 250 Kč + poplatky sítě

9.11., 21:00

Vitalic


Vitalic se řadí mezi legendy francouzské elektronické scény. Osobitý umělec původem z Dijonu formoval na přelomu milénia její charakter spolu s interprety jako Daft Punk, Justice nebo Black Strobe. Na podzim vyráží na turné Olympia k desce Voyager, s níž se do Česka vrací po 2leté pauze. Brněnský koncert bude přehledem toho nejlepšího z tvorby umělce, který za dvě desetiletí fenomenální kariéry vystupoval po celém světě a na největších elektronických akcích jako Tomorrowland či Awakenings.

Album Voyager (2017) vychází po autorově pětileté tvůrčí odmlce. Nahrávka je koncepčním albem, které vypráví příběh kosmického putování. Vitalic se s ní pokouší vrátit duši do světa současné taneční muziky. ,,Je to reakce na aktuální přebytek EDM, z části ale také na mou předchozí tvorbu," vysvětlil pro server DJ Times a dodal: ,,Neustále se zaměřujeme na energii a sílu. Možná ale zapomínáme na hloubku sdělení za tím, na vyprávění příběhů." Věhlasná média jako Pitchfork nebo Clash oceňují zejména energii nových skladeb, zároveň poukazují na Vitalicův přetrvávající cit pro hit.

Vitalic (a.k.a. Pascal Arbez-Nicolas) je významný producent a umělec s nezaměnitelným hudebním rukopisem. Jeho hudba spojuje různé elektronické taneční styly zejména techno, disco, synth-pop a new wave. Vitalic začínal s hudbou v prostředí francouzského tanečního undergroundu koncem 90. let. Své první EP Poney vydal v roce 2001 u legendárního německého DJ Hella na labelu International DeeJay Gigolo Records. Debutové dlouhohrající album OK Cowboy (2005) se dodnes řadí k výstavním příkladům přirozené symbiózy temných techno a electro tracků s popově chytlavými bangery. Vitalic postupně vydal pět dlouhohrajících alb, více než dvě desítky singlů a v neposlední řadě také nespočet známých remixů interpretů jako Moby, Björk, Röyksopp nebo Jean Michel Jarre.

PŘEDPRODEJ +VSTUPNÉ:
1. vlna 380 Kč + poplatky sítě
2. vlna 440 Kč

 

Kultura, Brno

 

Víte o kulturní akci, která zde není?

 
Jméno:

 

 

Zprávy z kultury

Zdroj: Brněnský deník - Kultura

Biskupové se ohradili proti hře, v níž Ježíš znásilňuje muslimku

Ježíš v brněnské hře znásilňuje muslimku. Lidé protestujíBrno - Představitelé římskokatolické církve nesouhlasí s představením, které podle nich boří křesťanské hodnoty. Členové České biskupské konference vyjádřili nesouhlas s uvedením hry Naše násilí a vaše násilí, které uvede Národní divadlo Brno na festivalu Divadelní svět. V dopisu primátorovi uvedli, že pokud město nezruší podporu divadelního festivalu, nebude se církev na oplátku podílet na festivalu Re:publika, který má připomenout výročí sta let od vzniku Československa. Ředitel divadla Martin Glaser jejich rozhodnutí nechápe, Brno je podle něj v kleštích.

kompletní přehled zpráv z kultury

Vodák sport   Inzerce na www.kamvbrne.cz

Katalog firem pro Brno | Regionální zpravodajství | Brno a kultura | Sport v Brně | Počasí v Brně | Slovníky | Mapa Brna | Finance | Důležitá telefonní čísla
Úřady v Brně | Informace pro inzerenty

© AKON Česká republika,s.r.o, 2001 - 2012