• Informační portál pro Brno a okolí - kultura, finance, sport, obchod.

  • Jednička mezi portály pro Brno a okolí. Jsme s Vámi již 10 let.

  • Úplný kulturní přehled - u nás najdete vše, čím Brno žije!

pondělí 20.05.2024, Zbyšek
zpět na úvodní stranu

Představujeme:

Ssangyong C200. Předsevzetí roku 2009
Anketa: Jak na Vás nový koncept značky Ssangyong působí?

Motorsport:

Fabia Super 2000

Historie:

Škoda 130 RS na Rallye Monte Carlo 1977

Aktuality:

Vozy Škoda plní požadavky Evropské unie na recyklovatelnost
Slavnostní otevření nového technologického centra
Světový unikát v expozici muzea značky Škoda
Program Škoda plus

Kde nás najdete:

Automedia s.r.o.
Okružní 5
638 00 Brno - Lesná
pschb@automediabm.cz
www.automediabm.cz


Prodej nových vozů: 545 222 420
Garanční opravy: 545 222 471
Běžné opravy: 548 525 942
Prodej ND a příslušenství: 548 525 941
Prodej ojetých vozů: 548 522 240

NON-STOP silniční a odtahová služba:
+420 602 548 654
+420 602 720 017

ročník 2009: 01

Ssangyong C200. Předsevzetí roku 2009

Korejský výrobce terénních vozů založených na osvědčené kombinaci prostorné karoserie, bohaté výbavy a kvalitní techniky plánuje v průběhu nadcházejících let expanzi až dvaceti nových modelů. Součástí této strategie je i koncept atraktivního SUV, představený na loňském pařížském autosalonu.

Ssangyong C200Ten je předzvěstí nové modelové řady, která se v showroomech objeví během tohoto roku. Vůz dlouhý téměř čtyři a půl metru je dílem evropského studia značky a nahradit by měl typ Actyon. Přímou konkurencí se mu tak stane Land Rover Freelander, Toyota RAV4, Honda CR-V nebo Volkswagen Tiguan.

Vzhled kompaktní samonosné karoserie uvádí agresivní příď s širokými světlomety, dynamicky zasahujícími až do výrazných blatníků, klenoucích se nad osmnáctipalcovými koly. Při pohledu z profilu zaujme linka spoilerem zakončené střechy, plovoucí bez viditelných sloupků nad bohatě prosklenou kabinou. Zadní partie pak ozvláštňují mnohoúhelníkové lampy, hliníkový difuzor a dvojice elegantních koncovek výfuku.

Prozatím jedinou představenou motorizací je dvoulitrový vznětový čtyřválec o výkonu 130 kW (170 koní) splňující normu Euro 5, který prostřednictvím šestistupňové převodovky pohání všechna kola. Dá se však předpokládat, že se pod kapotou objeví také agregáty, používané v jiných modelech značky

Ssangyong C200  Ssangyong C200

Ssangyong C200  Ssangyong C200

Fabia Super 2000

Fabia S2000Automobilka Škoda se vrací na start slavné Rally Monte Carlo, a to s novým speciálem, postaveným na základě úspěšné řady Fabia.

Trojice prototypů najela během půl roku trvajících testů více jak pět tisíc kilometrů a po trati testovacího polygonu i domácích a zahraničních soutěžích ji vodili například Jan Kopecký, Raimund Baumschlager, Sebastian Lindholm nebo světová ikona motoristického sportu Carlos Sainz. Začátkem prosince minulého roku pak byla vozu mezinárodní automobilovou federací FIA udělena homologace, opravňující ke startům v touto organizací pořádaných soutěžích.

Prvním podnikem, kterého se nový vůz zúčastní, se stane Rally Monte Carlo, pořádaná ve dnech 21. – 24. ledna 2009. V barvách továrního týmu Škoda Motosport se zde představí posádky ve složení Jan Kopecký/Petr Starý a Juho Hänninen/Mikko Markkula. Důvěru v úspěch premiérového startu vyjádřil i člen představenstva pro technický vývoj, pan Dr. Eckhard Schulz: „Jsme opravdu pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s absolutně konkurenceschopným vozem.“

Ten sportovní oddělení tuzemského výrobce již brzy nabídne i privátním týmům, a to prostřednictvím importérů. V roce 2009 tak Fabia S2000 odstartuje na jednotlivých národních úrovních v zemích celé Evropy a bude pokračovat její testování a další vývoj.

Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:

  • Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm;
    Hmotnost: 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina)
  • Motor: zážehový atmosférický čtyřválec, 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol
  • Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční
  • Tlumiče: Reiger Racing systém
  • Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu
  • Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18" (asfalt) a 15" (šotolina)
  • Elektronika: Magneti Marelli

Fabia S2000  Fabia S2000

Fabia S2000  Fabia S2000

Škoda 130 RS na Rallye Monte Carlo 1977

Závodní vozy Škoda dosáhly během více jak stoleté historie značky úspěchů v prakticky všech významných podnicích motoristického sportu. Připomeňme tedy u příležitosti startu Fabie S2000 v Rallye Monte Carlo výsledky, kterých na této slavné soutěži dosáhl její historický předchůdce, model 130 RS.
Elegantní kupé mladoboleslavské značky se stalo na více jak jedno desetiletí základem sportovních úspěchů na závodních okruzích i rychlostních zkouškách rallye, a to jak doma, tak v zahraničí. Soutěžní derivát získával postupnou evolucí výkon i spolehlivost, a tak byla rozhodnutím příslušných orgánů připravena trojice vozů, které měly po vlastní ose vyrazit ke startovní přejímce Rallye Monte Carlo ročníku 1977.

Zázemí tehdejšího továrního týmu bylo sice ze skromnějších, ryzí atmosféra však s náskokem překonávala i daleko silnější konkurenci. Po důkladné přípravě na vozovkách horských oblastí i zledovatělých tratích Rallye Ruská zima drželi piloti ve svých rukou vhodné předpoklady k útoku na přední místa v kategorii do 1300 ccm. Jakého úspěchu však v barvách Československa dosáhnou nečekal nikdo.

Monte Carlo 1977V první polovině soutěže musela pro technickou závadu odstoupit posádka Svatopluk Kvaizar/Jiří Kotek. Právě díky jejich úsilí v oblasti zázemí však pořadím dané třídy, a tím i pořadím celkovým, stoupaly dvě zbývající ve složení Miloslav Zapadlo/Jiří Motal a Václav Blahna/Lubislav Hlávka. Právě tito jezdci překvapili na serpentinách v okolí monackého knížectví během finální „noci ostrých nožů“ širokou motoristickou veřejnost i samotné vedení státního podniku. Zásluhou důsledné přípravy techniky, několika probdělých nocí a za stálého tlaku totiž posádka Blahna/Hlávka vybojovala 1. místo v kategorii do 1300 ccm, 1. místo v kategorii A2 a 12. místo v celkovém pořadí! Posádka Zapadlo/Motal se pro změnu vyznamenala čtvrtým nejrychlejším časem desáté rychlostní zkoušky a 15. místem celkového pořadí.

Tým Škoda se tak zařadil k nejúspěšnějším účastníkům daného ročníku a fotografie dnes již legendárních vozů 130 RS obletěly svět.

Monte Carlo 1977Věříme, že se letos podaří na tento historický úspěch navázat a přejeme týmu Škoda Motosport mnoho úspěchů na rychlostních zkouškách prestižní soutěže.

Základní technické parametry vozu Škoda 130 RS:

  • Délka 4255 mm, šířka 1710 mm, rozvor 2400 mm
  • Hmotnost: 825 kg
  • Motor: zážehový atmosférický čtyřválec, 8 ventilů, zdvihový objem 1289 ccm, hliníkový blok, litinová hlava válců, pohon všech zadních kol
  • Převodovka: čtyřstupňová manuální vlastní konstrukce
  • Tlumiče: Koni
  • Brzdy: Ferodo, vpředu kotoučové, vzadu bubnové s omezovačem tlaku
  • Kola: disky z lehkých slitin s pneumatikami Barum Racing OR-x 13"
  • Elektronika: Bosch, Pal, Akuma

Monte Carlo 1977  Monte Carlo 1977

Monte Carlo 1977  Monte Carlo 1977

Aktuality

Vozy Škoda plní požadavky Evropské unie na recyklovatelnost

Škoda Auto s předstihem splnila požadavky evropské legislativy na recyklovatelnost všech svých modelů. Směrnice, která vejde v platnost 15. července 2015, stanovuje výrobcům recyklační kvótu 85% z hmotnosti vozu.

Slavnostní otevření nového technologického centra

Slavnostní otevřeníDne 16.12.2008 bylo za účasti nejvyšších představitelů koncernu Volkswagen, Škoda auto a české vlády slavnostně otevřeno nové technologické centrum. To patří k novým pilířům vývoje skupiny VW a vzniklo nákladem 1,2 miliardy korun na ploše 44 500 čtverečních metrů. Zajišťovat bude funkce vývojového i vzdělávacího charakteru.

Světový unikát v expozici muzea značky Škoda

Laurin&Klement typ GNávštěvníci továrního muzea si nyní mohou nově prohlédnout Laurin&Klement typ G s unikátní karoserií Roi des Belges, který do expozice zapůjčil český sběratel Vladimír Hoferek. Elegantní automobil vyrobený pravděpodobně v roce 1909 je jedním z pouhých dvou dochovaných exemplářů tohoto vozu.

Program Škoda plus

Značka Škoda přichází na trh zánovních ojetin s novým produktem, vzniklým za spolupráce se společností ŠkoFIN. Výběrový program je rozdělen do dvou kategorií. První je věnována automobilům značky Škoda, mladším 18 měsíců s maximálním počtem 30 000 najetých kilometrů. Poskytována je prodloužená dvouletá záruka včetně výměny vozidla. Druhou kategorií jsou automobily všech výrobců včetně značky Škoda, u kterých stáří nepřesahuje pět let, mají řádně vedenou servisní knížku a dosahují požadovaných kvalitativních standardů.

Na každý vůz je možné využít financování od partnera projektu, a to včetně pojištění, certifikátu bezúhonnosti a dalších výhod. Více na www.skodaplus.cz .


Katalog firem pro Brno | Regionální zpravodajství | Brno a kultura | Sport v Brně | Počasí v Brně | Slovníky | Mapa Brna | Finance | Důležitá telefonní čísla
Úřady v Brně | Informace pro inzerenty

© AKON Česká republika,s.r.o, 2001 - 2012