• Informační portál pro Brno a okolí - kultura, finance, sport, obchod.

  • Jednička mezi portály pro Brno a okolí. Jsme s Vámi již 10 let.

  • Úplný kulturní přehled - u nás najdete vše, čím Brno žije!

pondělí 20.05.2024, Zbyšek
zpět na úvodní stranu

Představujeme:

Škoda Fabia Sportline. Stylové tempo.
Anketa: Jakou formu financování preferujete při koupi nového vozu?

Motorsport:

Škoda Fabia S2000: Rallye Monte Carlo 2009

Historie:

Škoda Octavia: 50. výročí

Aktuality:

Škoda Yeti a Fabia Scout již v Ženevě
Škoda Superb Autem roku 2009
Program Škoda plus
Prodloužená záruka vozů Škoda

Kde nás najdete:

Automedia s.r.o.
Okružní 5
638 00 Brno - Lesná
pschb@automediabm.cz
www.automediabm.cz


Prodej nových vozů: 545 222 420
Garanční opravy: 545 222 471
Běžné opravy: 548 525 942
Prodej ND a příslušenství: 548 525 941
Prodej ojetých vozů: 548 522 240

NON-STOP silniční a odtahová služba:
+420 602 548 654
+420 602 720 017

ročník 2009: 01, 02, 03

Škoda Fabia Sportline. Stylové tempo.

Na český trh přijíždí nový model populární řady Fabia, věnovaný těm z milovníků sportovního stylu, kteří pro maximální výkon a nekompromisní jízdní vlastnosti nechtějí obětovat komfort ani užitnou hodnotu svého vozu.

Škoda Fabia SportlineFabia Sportline vychází z karoserie typu hatchback, kterou od základního provedení na první pohled odlišuje kontrastní lakování střechy a vnějších zpětných zrcátek, vyvedené v základní bílé nebo tmavě stříbrné metalické barvě. Vzhled vozu mohou doplnit prvky originálního příslušenství s označením Styling kit, k nimž patří například spoiler předního nárazníku, difuzor zadního nárazníku, střešní spoiler, okrasné prahové lišty s označením Sportline nebo koncovka výfuku z ušlechtilé oceli. Sportovní styl umocňují standardně montovaná sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin v atraktivním designu, která jsou součástí modifikovaného podvozku.

Škoda Fabia SportlineInteriér vozu si zachovává všechny přednosti modelové řady Fabia, jeho vzhled však nově podtrhuje tříramenný volant s chromovanou plaketou, který je podobně jako řadicí páka a madlo ruční brzdy obšitý černou kůží, kryty pedálů z ušlechtilé oceli s protisklu-zovou povrchovou úpravou nebo vkládané koberce s označením Sportline. Pocit jistoty a pohodlí při každé jízdě skýtají nová, anatomicky tvarovaná sedadla v tmavě červeném nebo modrém provedení. K základní výbavě vozu patří také automatická klimatizace, palubní počítač nebo autorádio s měničem CD/MP3.

Pohon vozu zajišťuje široká škála motorizací počínaje zážehovým agregátem 1,4 16V s výkonem 63 kW (86 koní) startujícím na 329 900 Kč a konče agregátem 1,9 TDI PD s výkonem 77 kW (105 koní) vyrážejícím od 414 900 Kč.

Rozjeďte to ve sportovním stylu!

Škoda Fabia Sportline  Škoda Fabia Sportline

Škoda Fabia Sportline  Škoda Fabia Sportline

Škoda Fabia S2000: Rallye Monte Carlo 2009

Fabia S2000Rallye Monte Carlo otevírá již tradičně novou sezonu světového šampionátu a jinak tomu nebylo ani letos. Na rozdíl od předcházejících však 77. ročník nebyl úvodní soutěží kalendáře WRC, nýbrž konkurenčního podniku s názvem IRC. Ten si získává stále větší oblibu diváků i závodních týmů, pro které není vývoj a nasazení soutěžních vozů kategorie S2000, respektive produkčních vozů kategorie N, technicky ani finančně náročný tak, jako je tomu u závodních speciálů s pohonem všech čtyř kol v podniku WRC.

Promotérem již třetího ročníku tohoto podniku se stala televizní stanice Eurosport, která bezpočtem zajímavých sestřihů, reportáží i živých vstupů opět přiblížila atraktivní formou dění na trati fanouškům na celém světě.

Fabia S2000Jednou z hlavních hvězd se stal i tým Škoda Motosport, který v rámci testovacího programu připravil ke startu nový závodní speciál Fabia S2000. Barvy šestého továrního týmu  na startovní listině hájili Jan Kopecký a Fin Juha Hänninen, který se díky svému agresivnímu stylu jízdy a nezpochybnitelné rychlosti nového vozu dokonce usadil v čele průběžného pořadí. Zde setrval také v průběhu druhého dne soutěže, který se odehrával na zasněžených erzetách v okolí města Valence.

V prvních čtyřech získal prvenství a díky neméně vyrovnanému výsledku svého stájového kolegy potvrdil oprávněnost ambicí českého týmu. V pořadí šesté rychlostní zkoušce však dostal defekt pneumatiky a propadl se na třetí místo průběžného pořadí, ze kterého byl po nehodě následující den nucen soutěž ukončit. Jan Kopecký pak dále postupoval výsledným hodnocením a podnik dokončil na velmi těsném čtvrtém místě. Potvrdil tak schopnosti jednoho z největších talentů naší jezdecké školy i kvality nového soutěžního speciálu, se kterým tým Škoda Motosport oslavil úspěšný návrat na rychlostní zkoušky světového šampionátu.

Dalším podnikem, na kterém se dvojice Hänninen a Kopecký utká za volantem vozu Fabia S2000 s konkurencí, bude květnová Rally Portugalsko. Těšíme se!

Fabia S2000  Fabia S2000

Fabia S2000  Fabia S2000

Škoda Octavia: 50. výročí

V současné době nejúspěšnější typ značky, modelová řada Octavia, slaví padesát let od výroby prvního exempláře svého jména. Připravili jsme pro Vás malé ohlédnutí za historií a vývojem tohoto populárního automobilu.

OctaviaŠkoda Octavia se stala přímým nástupcem řady Škoda 440, respektive 445, z níž se později vyvinul typ Octavia Super. Své jméno získala díky chronologickému pořadí ve výrobním programu značky, kde jako nejvyšší tón stupnice uzavřela pomyslnou oktávu. Se svým předchůdcem sdílela převážnou část konstrukce, v rámci modernizace však byla upravena přední náprava, obohacená o vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči, a vzhled zejména přední části vozu, kde se objevila nová maska zdobená chromem. V průběhu výroby se poté na zadních blatnících objevila malá křidélka a nové světlomety, poplatné tehdejšímu stylu napodobujícímu americkou designovou školu. Kromě dvoudveřového sedanu mohli zákazníci od roku 1960 volit také variantu kombi, která si získala oblibu jako vůz vhodný k přepravě nákladů i rodinným výletům po dynamicky se rozvíjející infrastruktuře tehdejšího Československa.

K pohonu vozu sloužily osvědčené zážehové čtyřválce s rozvodem OHV, které v závislosti na objemu 1089 nebo 1221 kubických centimetrů dávaly výkon 29, respektive 33 až 36 kW. Maximální rychlost lehce přes čtyři metry dlouhého vozu činila 115 až 120 kilometrů v hodině, na čemž měla zásluhu především nízká hmotnost a pružná pohonná jednotka.

Právě tyto vlastnosti neunikly švédskému závodnímu pilotovi Esko Keinänenovi, který s Octavií TS hned při prvním startu v roce 1961 získal na Rallye Monte Carlo šesté místo celkového pořadí a suverénně opanoval svoji třídu.

Její vedení získal i následující rok, kdy již po jeho po názorné ukázce startovalo hned šestnáct vozů Škoda Octavia z celkem osmi zemí. Největší úspěch však na slavného finského pilota i jeho vůz čekal na legendární Rallye tisíc jezer, kde jen s minimální ztrátou na vedoucí posádku získal stříbro a podobně jako toho roku v Monte Carlu zcela ovládl danou kategorii.

OctaviaProdukce tohoto automobilu skončila v roce 1964, kdy jej nahradil model 1000 MB. Verze kombi, za kterou státní podnik neměl adekvátní náhradu, pak setrvala ve výrobě až do roku 1971. Novodobá historie jména Octavia se s mnohaletou odmlkou začala psát opět v roce 1996, kdy byl veřejnosti slavnostně představen zcela nový vůz s karoserií typu liftback. Podobně jako jeho historický předchůdce se i tento model stal synonymem elegance, kvality a spolehlivosti, které vnesly značku Škoda do povědomí zákazníků na celém světě. To je však již jiný příběh...

Octavia  Octavia

Octavia  Octavia

Aktuality

Škoda Yeti a Fabia Scout již v Ženevě

Fabia ScoutS předstihem oproti plánova-nému představení v rámci podzimního frankfurtského autosalonu se dlouho očekávaná novinka značky Škoda, SUV Yeti, objeví již na březnovém autosalonu v Ženevě. Další z premiér českého výrobce bude atraktivní Fabia Scout, která se po vzoru modelu Octavia Scout oblékla na jízdu po méně sjízdných vozovkách. K oběma novinkám se vrátíme v příštích číslech našeho magazínu.

Škoda Superb Autem roku 2009

SuperbNová generace Škody Superb získala další významné ocenění, kterým je titul Auto roku 2008 v České republice. Ten uděluje v rámci stejnojmenné ankety odborná motoristická veřejnost a letošní ročník byl v pořadí již patnáctým. Gratulujeme!

Program Škoda plus

Značka Škoda přichází na trh zánovních ojetin s novým produktem, vzniklým za spolupráce se společností ŠkoFIN. Výběrový program je rozdělen do dvou kategorií. První je věnována automobilům značky Škoda, mladším 18 měsíců s maximálním počtem 30 000 najetých kilometrů. Poskytována je prodloužená dvouletá záruka včetně výměny vozidla. Druhou kategorií jsou automobily všech výrobců včetně značky Škoda, u kterých stáří nepřesahuje pět let, mají řádně vedenou servisní knížku a dosahují požadovaných kvalitativních standardů.

Na každý vůz je možné využít financování od partnera projektu, a to včetně pojištění, certifikátu bezúhonnosti a dalších výhod. Více na www.skodaplus.cz .

Prodloužená záruka vozů Škoda

V rámci paketu „Prodloužená záruka“ získáváte jistotu, že Vaše vozidlo bude po 4 roky od jeho zakoupení, případně během Vámi zvoleného limitu počtu ujetých kilometrů, vždy pojízdné a nevzniknou Vám ani žádné náklady spojené s jeho případnou opravou. Prodlouženou záruku je možné objednat jako prvek příplatkové výbavy při koupi nového vozu. Více na www.skoda-auto.cz .


Katalog firem pro Brno | Regionální zpravodajství | Brno a kultura | Sport v Brně | Počasí v Brně | Slovníky | Mapa Brna | Finance | Důležitá telefonní čísla
Úřady v Brně | Informace pro inzerenty

© AKON Česká republika,s.r.o, 2001 - 2012