• Informační portál pro Brno a okolí - kultura, finance, sport, obchod.

  • Jednička mezi portály pro Brno a okolí. Jsme s Vámi již 10 let.

  • Úplný kulturní přehled - u nás najdete vše, čím Brno žije!

pondělí 20.05.2024, Zbyšek
zpět na úvodní stranu

Představujeme:

Škoda Yeti. Konec záhadám.
Anketa: Jaký je Váš názor na Škodu Yeti?

Studie:

Škoda Fabia Sports design concept a Scout design concept

Historie:

Škoda 1100 OHC. Krása na dvojí způsob.

Aktuality:

Nová Škoda Octavia RS. Prototyp přistižen při testech!
Rekordní počet prodaných vozů v roce 2008
Program Škoda plus
Prodloužená záruka vozů Škoda

Kde nás najdete:

Automedia s.r.o.
Okružní 5
638 00 Brno - Lesná
pschb@automediabm.cz
www.automediabm.cz


Prodej nových vozů: 545 222 420
Garanční opravy: 545 222 471
Běžné opravy: 548 525 942
Prodej ND a příslušenství: 548 525 941
Prodej ojetých vozů: 548 522 240

NON-STOP silniční a odtahová služba:
+420 602 548 654
+420 602 720 017

ročník 2009: 01, 02, 03, 04

Škoda Yeti. Konec záhadám.

Pátá modelová řada vycházející z atraktivního konceptu Yeti byla po dlouhé měsíce pravděpodobně stejnou záhadou jako samotná existence sněžného muže. Nikoli však pro vývojový tým značky Škoda, který začal na základě ohlasu veřejnosti ihned pracovat na novém voze. Ten se stal premiérou letošního Ženevského autosalonu.

Škoda YetiAutomobilka Škoda vstupuje s modelem Yeti na trh sportovně užitkových vozidel a tomu odpovídá i jeho vzhled. Robustně působící příď vozu je kombinací pro značku typických prvků, doplněných o nové detaily utvářející jeho odhodlaný výraz. Charakteristická je masivní střední část a mlhové světlomety, usazené mezi maskou a světlomety právě tak, jako tomu bylo u původního návrhu. Vysoká boční linie a specifické řešení sloupků působí velmi subtilně, díky ochranným lištám prahů a výrazným blatníkům ovšem nikoli těžkopádně. Záď vozu dále rozvádí vzhled modelu Roomster, kde vysoké světlomety ustoupily nižším a nárazník zdobí stříbrně lakovaný kryt s dvojitou koncovkou výfuku.

Škoda YetiDvouprostorová karoserie vyniká bohatým vnitřním prostorem, který skýtá dostatek pohodlí na každé cestě, ať již městem nebo přírodou. Pozice za volantem dává řidiči vynikající přehled a intuitivní rozmístění ovládacích prvků inspirovaných dalšími modely značky činí ve spojení s kvalitními materiály užívání vozu příjemnějším jak řidiči, tak členům posádky. Prakticky tvarovaný zavazadelník s množstvím úchytných prvků pak umožní převážet bez obav menší nákup i výbavu ke zdolání Himálaje.   

Škoda Yeti má oproti běžným osobním vozům zvýšenou světlou výšku, což je zásluha podvozkové platformy s pohonem všech čtyř kol převzaté z modelu Octavia Scout.

Z tohoto příbuzenského vztahu těží sebevědomé jízdní vlastnosti, precizní ovladatelnost a snadnou průchodnost lehčím terénem. O plánovaných motorizacích zatím oficiální údaje mlčí. Předpokládáme však, že pohon zajistí zážehové, respektive vznětové agregáty, známé z dalších modelových řad.

Škoda Yeti  Škoda Yeti

Škoda Yeti  Škoda Yeti

Škoda Fabia Sports design concept
a Scout design concept

Na ženevském stánku  značky Škoda se krom očekávaných premiér modelů Yeti a Fabia Scout objevila také dvojice přitažlivých konceptů vycházejících z řady Fabia. Jsou předzvěstí budoucího rozšíření nabídky?

Fabia design conceptsJako první jistě pozornost návštěvníků upoutala Fabia Sports design concept. Studie věnovaná milovníkům sportovní jízdy provokovala kombinací sytě červené barvy s kontrastně černým provedením střechy. Ve stejném odstínu jsou lakovány i vybrané části karoserie doplňující vnější vzhled. Patří k nim například zpětná zrcátka nebo spoiler pod předním nárazníkem, který plynule přechází v lemy blatníků a prahy. Střední část zadního nárazníku pak zdobí nový difuzor s dvojitou koncovkou výfuku a nad oknem pátých dveří se objevila odtrhová hrana, známá z programu originálního příslušenství. Novinkou jsou také tmavé rámečky předních a směrovky zadních světlometů, kterým sekunduje černě zbarvené lemování masky. V interiéru se opakuje barevné téma karoserie. Zcela nová jsou anatomicky tvarovaná sedadla s výrazným bočním vedením, s jejichž střední částí příjemně ladí obšití nového volantu a řadící páky. Kryty pedálů jsou vyrobeny z ušlechtilé oceli a disponují protiskluzovou úpravou. Vůz stojí na sedmnáctipalcových ráfcích s jemnými paprsky, pod kterými prosvítají červeně lakované brzdiče. Díváme se na novou Fabii RS?

Fabia design conceptsDruhou variací na modelovou řadu Fabia byla studie Scout design concept. Jak již její pojmenování napovídá, jedná se o verzi inspirovanou nedávno představenou Fabií Scout. Právě od ní si proto designéři vypůjčili kompletní bodykit včetně pětipaprskových kol. Nové je však barevné provedení kombinující tmavě zelenou metalízu se stříbrným lakováním střechy, zrcátek a ochranných plastů. Vzhled umocňují lité disky ve dvojitém odstínu. Interiér pak okouzlí novým barevným řešením palubní desky i výplněmi dveří a potahy sedadel v barvě vozu. Dočká se Fabia Scout kratšího sourozence?

Fabia design concepts  Fabia design concepts

Fabia design concepts  Fabia design concepts

Škoda 1100 OHC. Krása na dvojí způsob.

Nadějný závodní speciál Škoda 1101 Sport, s nímž se v roce 1950 tovární tým zúčastnil slavného vytrvalostního závodu v Le Mans, zůstal bez přímého nástupce až do roku 1958, kdy se veřejnosti poprvé představil elegantní otevřený automobil Škoda 1100 OHC. Dnes patří k nejkrásnějším automobilům značky.

Podnětem k návrhu tohoto vozu byla touha navázat na úspěšný start dvojice Václav Bobek a Jaroslav Netušil, která během účasti ve zmíněném podniku okupovala přední pozice své třídy až do chvíle, než musela po čtrnácti hodinách odstoupit pro technickou závadu. Jednoznačnou prioritou vývoje tak byla především spolehlivost spolu s dostatečným výkonem a dobrými jízdními vlastnostmi. Jako vhodné řešení se jevil trubkový rám s motorem umístěným vpředu, pohánějícím zadní kola.

Škoda 1100 OHCV souladu s touto koncepcí byl navržen prostorový skelet, za jehož přední nápravou se usadil nový agregát objemu 1089 ccm dávající při 7700 otáčkách za minutu výkon 92 koní. Velkým rozdílem oproti starším pohonným jednotkám byl rozvod OHC, tedy s vačkovou hřídelí v hlavě válců. Toto řešení znamenalo výhodu především pro široké spektrum použitelných otáček, které v závislosti na použité pětistupňové převodovce umožnilo 653 kilogramů těžkému vozu dosáhnout maximální rychlosti až 200 kilometrů za hodinu.

Otevřená karoserie půvabných tvarů vzešla z pera mladého návrháře Jaroslava Kindla, který ji dokonce vybavil ručně vyklápěnými světlomety. Ty později ustoupily běžněji umístěným reflektorům v blatnících. Původně čisté boční linie pak doplnily otvory odvádějící vzduch z motorového prostoru. Spider byl typický také aerodynamickým tunelem za sedadlem řidiče.  

Druhou karosářskou variantou se stalo v roce 1960 neméně pohledné kupé s pevnou střechou typu hardtop. Disponovalo nižším součinitelem odporu vzduchu, silnějšími brzdami a menší váhou.

Jeho největší potíží byl značný hluk v interiéru a mlžící se přední sklo, které v součinnosti s minimálně účinným stěračem činilo účast na některých soutěžích prakticky nemožnou.

Škoda 1100 OHCAni to však těmto vozům nezabránilo ve sbírání vavřínů na domácích a vybraných zahraničních soutěžích, kterými si tovární tým hojil politicky znemožněnou účast na legendárním francouzském podniku. Úspěchů dosáhli především piloti Václav Bobek a Miroslav Fousek. Nasazení speciálů vedlo také k důležitým poznatkům o chování vozu, který měl navzdory příznivému rozložení hmotnosti ve vyšších rychlostech tendenci ke zvedání přídě. Jako další se ukázalo problematické relativně těžké šasi, se kterým sváděla málo dimenzovaná brzdná soustava boj při každém prudším zpomalovacím manévru.

Celkem vznikly dva automobily typu Spider, z nichž jeden je ve vlastnictví továrního muzea automobilky Škoda a druhý ve sbírce britského muzea Škoda UK. Osud dvojice vozů kupé je však stále nejasný. Kam se poděla?

Škoda 1100 OHC  Škoda 1100 OHC

Škoda 1100 OHC  Škoda 1100 OHC

Aktuality

Nová Škoda Octavia RS. Prototyp přistižen při testech!

Škoda Octavia RSNová Škoda Octavia RS patří díky své oblibě k netrpělivě očekávaným novinkám.

Spekulacím o jejím vzhledu a technických parametrech tak učinila přítrž dvojice prototypů, jíž se podařilo jen s lehkým maskováním vyfotit na jižní Moravě. Dvoulitrový agregát by měl dle zdrojů přímo z automobilky posílit na výsledných 211 koní. Těšíme se!  

Škoda Octavia RS  Škoda Octavia RS

Rekordní počet prodaných vozů v roce 2008

Skupina Škoda auto dosáhla v minulém roce rekordních 674 530 celosvětově prodaných vozů, čímž byl předcházející rok překonán o 44 498 kusů.

Dynamicky se rozvíjejícími regiony jsou střední a východní Evropa spolu s Asií, kde k nejvýznamnějším trhům patří Čína, Rusko, Indie a Ukrajina. Nejúspěšnější modelovou řadou zůstává i nadále Škoda Octavia. Gratulujeme!

Program Škoda plus

Značka Škoda přichází na trh zánovních ojetin s novým produktem, vzniklým za spolupráce se společností ŠkoFIN. Výběrový program je rozdělen do dvou kategorií. První je věnována automobilům značky Škoda, mladším 18 měsíců s maximálním počtem 30 000 najetých kilometrů. Poskytována je prodloužená dvouletá záruka včetně výměny vozidla. Druhou kategorií jsou automobily všech výrobců včetně značky Škoda, u kterých stáří nepřesahuje pět let, mají řádně vedenou servisní knížku a dosahují požadovaných kvalitativních standardů.

Na každý vůz je možné využít financování od partnera projektu, a to včetně pojištění, certifikátu bezúhonnosti a dalších výhod. Více na www.skodaplus.cz .

Prodloužená záruka vozů Škoda

V rámci paketu „Prodloužená záruka“ získáváte jistotu, že Vaše vozidlo bude po 4 roky od jeho zakoupení, případně během Vámi zvoleného limitu počtu ujetých kilometrů, vždy pojízdné a nevzniknou Vám ani žádné náklady spojené s jeho případnou opravou. Prodlouženou záruku je možné objednat jako prvek příplatkové výbavy při koupi nového vozu. Více na www.skoda-auto.cz .


Katalog firem pro Brno | Regionální zpravodajství | Brno a kultura | Sport v Brně | Počasí v Brně | Slovníky | Mapa Brna | Finance | Důležitá telefonní čísla
Úřady v Brně | Informace pro inzerenty

© AKON Česká republika,s.r.o, 2001 - 2012