• Informační portál pro Brno a okolí - kultura, finance, sport, obchod.

  • Jednička mezi portály pro Brno a okolí. Jsme s Vámi již 10 let.

  • Úplný kulturní přehled - u nás najdete vše, čím Brno žije!

pondělí 20.05.2024, Zbyšek
zpět na úvodní stranu

Představujeme:

Škoda Octavia RS. Rychlost, síla, elegance.
Škoda Fabia Scout. Malý dobrodruh.

Anketa: Jaký je Váš názor na Škodu Octavia RS?

Historie:

Škoda Rapid MTX Cabrio

Aktuality:

Záruka mobility Premium
Škoda Fabia S2000 na rally Azorské ostrovy
Zvýšení výrobní kapacity u řady Fabia
Škoda Auto na autosalonu v Brně

Kde nás najdete:

Automedia s.r.o.
Okružní 5
638 00 Brno - Lesná
pschb@automediabm.cz
www.automediabm.cz


Prodej nových vozů: 545 222 420
Garanční opravy: 545 222 471
Běžné opravy: 548 525 942
Prodej ND a příslušenství: 548 525 941
Prodej ojetých vozů: 548 522 240

NON-STOP silniční a odtahová služba:
+420 602 548 654
+420 602 720 017

ročník 2009: 01, 02, 03, 04, 06

Škoda Octavia RS. Rychlost, síla, elegance.

Škoda Octavia RSNa český trh přijíždí nová Octavia RS, která je tradičně nejrychlejším zástupcem úspěšné modelové řady. Její sportovně laděná verze patřila k netrpělivě očekávaným novinkám již od premiéry faceliftu pro výchozí typ, který především vzhledem přídě vsadil na elegantní linie. Jejich citlivým rozvíjením s užitím charakteristických prvků modelu RS obohatil nabídku  značky Škoda automobil, který uceleností svého pojetí v mnoha ohledech přejímá zvyklosti prémiové třídy.

Škoda Octavia RSVnější design doznal v souladu s nedávno představenou modernizací největších změn zejména v přední části vozu. Výrazné světlomety, dynamicky zasahující do kapoty i blatníků mohou být na přání vybaveny natáčecím modulem, který pomáhá při jízdě nepřehlednými úseky. Maska chladiče byla vkusně doplněna logem RS a její tvar koresponduje s centrálním dílem nového nárazníku. Ten nyní disponuje třemi otvory s výplněmi vzhledu včelí plástve, přičemž postranní dvojici doplňují kulaté mlhové světlomety a plně v souladu s aktuálními trendy nově také stylové LED diodami tvořené moduly pro denní svícení. Spodní okraj nárazníku je zakončen decentním spoilerem s dvojitou linkou, která jej lemuje po celé šířce vozu. Záď přichází s novým provedením koncových svítilen, u nichž díky úpravě střední části vyniká typický design písmene C.

Hrana zavazadelníku je poté u verze liftback doplněna obligátním spoilerem, který společně se zdvojenou koncovkou výfuku nedává pochybovat o potenciálu tohoto vozu. Standardem jsou osmnáctipalcové disky z lehkých slitin, které v kombinaci s modifikovaným podvozkem podporují jeho sportovní ambice.

V interiéru potěší nový multifunkční volant obšitý kůží, za nímž najde oko řidiče dvojici snadno čitelných přístrojů v moderním designu. Do ruky výborně padnoucí řadící páka je poté součástí modernizovaného středového panelu, doplněného ušlechtilým povrchem. Na přání dodávaná sedadla čalouněná kůží zaujmou plastickým logem RS, výrazným bočním vedením a širokým rozsahem možného nastavení.

Ke standardní výbavě patří také pedály z ušlechtilé oceli a vkládané koberce s šedým lemováním.

O pohon vozu se dle preferencí zákazníka stará zážehový agregát 2,0 TSI s výkonem 147 kW (200 koní) nebo vznětová jednotka 2,0 TDI s přímým vstřikováním paliva, která poskytuje výkon 125 kW (170 koní). Šestistupňová převodovka umožňuje vozu dosáhnout v závislosti na provedení karoserie maximální rychlosti 242 km/h, respektive 239 km/h, přičemž sprint k metě sto kilometrů za hodinu zvládá za 7,2 s, respektive 7,3 s. Cena nové Škody Octavia RS startuje od 704 900 Kč v případě zážehové verze typu liftback a končí na 769 900 Kč v případě vznětové verze typu kombi. Připraveni vyrazit?

Škoda Octavia RS  Škoda octavia

Škoda Octavia RS  Škoda octavia

Škoda Fabia Scout. Malý dobrodruh.

Škoda Fabia ScoutŠkoda Fabia Scout debutovala na letošním ženevském autosalonu jako další člen rodiny sportovně-užitkových variací modelových řad značky Škoda. Přichází s vyváženou kombinací atraktivního vzhledu, kompaktních vnějších rozměrů, bohatého vnitřního prostoru a příjemné dynamiky.

Model Scout je podobně jako u řady Octavia založen na karosářském provedení kombi, které svým pojetím přirozeně naplňuje představu automobilu, nabízejícího krom pohodlí cestujících také dostatek prostoru pro rozličný náklad. Vzhled tak s ohledem na využití vozu rozvíjí jeho schopnosti především na méně sjízdných cestách a přidává nově k vlast-nostem vydařeného designu v této kategorii málo vídanou robustnost a odhodlání. Vkusný bodykit důsledně kopíruje tvar karoserie, k němuž přidává ochranné prvky především ve spodní části vozu, kde je riziko poškození karoserie nejčastější. Nový je kryt předního nárazníku s trojicí otvorů, který plynule přechází přes decentní lemy blatníků, lišty prahů, obložení hran dveří až k zadnímu nárazníku, doplněnému středním dílem vyvedeným ve stříbrném odstínu. S ním ladí střešní nosič vyvinutý speciálně pro tento model. Vůz stojí na pětipaprskových ráfcích s průměrem šestnáct, respektive na přání sedmnáct palců v elegantním designu.

Interiér zaujme specifickým čalouněním sedadel a dveřních výplní, které bylo podobně jako jeho další doplňky navrženo s ohledem na vyšší odolnost. Do této koncepce tak zapadají nové vkládané koberce s logem Scout a kryty pedálů z ušlechtilé oceli doplněné protiskluzovou úpravou.

Hlavice řadící páky, vnitřní kliky dveří a rámečky výdechů ventilace jsou lakovány matně stříbrným lakem. O pohodlí posádky se pak starají například výškově stavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, loketní opěra nebo elektricky ovládaná přední a zadní tónovaná okna.

Škoda Fabia ScoutZájemci mohou vybírat ze čtyř motorizací, kterými jsou zážehové agregáty 1,4 16V (63 kW) a 1,6 16V (77 kW) nebo vznětové agregáty 1,4 TDI PD (59 kW) a 1,9 TDI PD (77 kW). Základní cena vozu činí v závislosti na zvolené pohonné jednotce od 350 900 Kč (1,4 16V) do 435 900 Kč (1,9 TDI PD). Vzhůru za dobrodružstvím!

Škoda Fabia Scout  Škoda Fabia Scout

Škoda Fabia Scout  Škoda Fabia Scout

Škoda Rapid MTX Cabrio

Česká firma Metalex vznikla v roce 1969 jako malá dílna se specializací na soutěžní a závodní modifikace především vozů značky Škoda. Prvním speciálem vlastní produkce se stal roku 1970 závodní monopost MTX 1-01, určený pro sportovní podniky formule Škoda. Výrobě formulových speciálů se firma věnovala také v průběhu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, kdy však pod jejím jménem vzniklo i několik terénních vozů určených pro autokrosové soutěže. V letech 1989 až 1990 pak vznikla ve spolupráci s německou společností Heinzinger, zastupující značku v Regensburgu, omezená série kabrioletů na základě kupé Škoda Rapid.

Škoda Rapid byla poprvé představena roku 1984 jako modernizace kupé Garde. To vzniklo v roce 1981 jako sportovněji vyhlížející verze Škody 105, s níž sdílelo koncepci vzadu umístěného motoru pohánějícího zadní kola. Konstrukčně mezi nimi nebyl prakticky žádný rozdíl, vzhled Rapidu však odpovídal v té době nově uvedené Škodě 120 řady M. Pohledné kupé tak získalo novou příď s více aerodynamickým designem a během nadcházejících let výroby také varianty Rapid 130, 135 a 136, které z motoru mírně zvětšeného objemu dávaly vyšší výkon, přenášený pomocí nové pětistupňové převodovky.

První koncept otevřeného vozu Škoda Rapid představila firma Heinzinger roku 1987 jako reakci na poptávku západních sousedů a setkal se s nadšeným ohlasem. Trvalo však ještě více jak rok, než našla partnera pro jeho výrobu. Tím se nakonec stala československá společnost Metalex. Ta následně vyrobila dvanáct kusů určených pro německý trh a dodala komponenty pro stavbu dalších devíti, které vznikly přímo v Německu. Ve všech případech vycházely z Rapidu 136 a jejich cena činila více jak 30 000 marek.

Vzhled vozu byl z větší části shodný s klasickým kupé, kabriolet vznikl odstraněním střechy se spodní linií oken.

Na rozdíl od podobných úprav jiných firem neměl rámy dveří ani ochranný oblouk, a tak se staženou střechou působil velmi elegantně, ačkoli pro tuhost karoserie a bezpečí posádky to při nehodě znamenalo navzdory vyztuženému přednímu oknu zásadní nevýhodu. Výbava byla, jak již napovídá cena vozu, bohatší a sestávala krom speciálního čalounění, kazetového přehrávače nebo zakázkového lakování také z na přání dodávaných plastových nástavců předního i zadního nárazníku, blatníků, prahů a křidélka na víku motoru. Hmotnost vozu činila přibližně 900 kg a otevřený Rapid dosáhl díky výkonu 62 koní maximální rychlosti až 150 kilometrů za hodinu. Poslední kus vznikl začátkem roku 1990.

Pro úplnost dodejme, že otevřený Rapid vznikal dílem úpravců na celém světě, z nichž k nejznámějším patří britská firma LDD, která vyrobila celých 343 kusů. Z dalších jmenujme například německé Meise, Lorenz nebo Gunsch a rakouskou Graf und Stift, které stavěly otevřené verze již na bázi modelu Garde. Kusová výroba však probíhala také v Holandsku, Dánsku nebo Kanadě. Kolik se jich zachovalo do dnešních dnů?

Škoda Rapid MTX Cabrio  Škoda Rapid MTX Cabrio

Škoda Rapid MTX Cabrio  Škoda Rapid MTX Cabrio

Aktuality

Záruka mobility Premium

Společnost Škoda auto zavádí pro majitele všech nových vozů zakoupených u smluvních partnerů bezplatnou dvouletou záruku mobility prostřednictvím zvláštní asistenční služby. Ta se, na rozdíl od programu prodloužená záruka, vyjíždí i za situace, kdy k zavinění došlo vlastní vinou, případně nepozorností. Vztahuje se například na dovoz chybějících pohonných hmot, výměnu pneumatiky v případě defektu, zabouchnuté, zlomené nebo ztracené klíče, záměnu paliva nebo vybitou baterii. Zákazník získává nárok na bezplatný příjezd a odjezd silniční služby, hodinu práce mechanika, odtah vozu do nejbližšího autorizovaného servisu nebo jeho uskladnění. Není-li možné opravit vůz ještě tentýž den, je majiteli nabídnuta možnost souběžné přepravy, případně ubytování v hotelu na jednu noc. Podmínkou k získání záruky mobility Premium je absolvování všech předepsaných prohlídek u autorizovaných servisních partnerů společnosti Škoda Auto po celou dobu provozu vozidla.

AktualityŠkoda Fabia S2000 na rally Azorské ostrovy

Tovární tým Škoda motosport dosáhl na prvním ostrém šotolinovém testu hned několika úspěchů, kterými bylo vítězství v pěti rychlostních zkouškách a celkově druhé místo posádky Kopecký-Starý.

Druhý pilot, Fin Juho Hänninen, dokončil soutěž po vážné havárii až na zadních pozicích, opět však potvrzoval svoji rychlost a umění šotolinového specialisty, kterými se týmovým mechanikům odvděčil za vynikající práci při opravě svého vozu. Gratulujeme k dosaženým výsledkům a těšíme se na další podnik s účastí továrních posádek!

Zvýšení výrobní kapacity u řady Fabia

Automobilka Škoda byla díky poptávce, zvýšené především zavedením šrotovného v některých zemích, nucena zvýšit objem výroby u modelové řady Fabia až na 1200 kusů denně. K největšímu nárůstu prodejů došlo v sousedním Německu, kde se jen za první čtvrtletí tohoto roku prodalo přes 28 000 vozů, což je téměř dvojnásobek prodejů za celý loňský rok. Souběžně s navýšením výroby upravuje automobilka také interní logistiku, aby bylo možné oblíbené varianty dodat v co nejkratším čase.

AktualityŠkoda Auto na autosalonu v Brně

Automobilka Škoda představí během nadcházejícího brněnského autosalonu hned trojici světových a jednu národní premiéru. Poprvé se zde se v rámci světového autosalonu představí modely Octavia RS, Octavia RS Combi a Octavia Scout. Domácí návštěvníci se pak mohou těšit také na novou Škodu Yeti. Srdečně zveme všechny příznivce značky Škoda!


Katalog firem pro Brno | Regionální zpravodajství | Brno a kultura | Sport v Brně | Počasí v Brně | Slovníky | Mapa Brna | Finance | Důležitá telefonní čísla
Úřady v Brně | Informace pro inzerenty

© AKON Česká republika,s.r.o, 2001 - 2012