• Informační portál pro Brno a okolí - kultura, finance, sport, obchod.

  • Jednička mezi portály pro Brno a okolí. Jsme s Vámi již 10 let.

  • Úplný kulturní přehled - u nás najdete vše, čím Brno žije!

pondělí 20.05.2024, Zbyšek
zpět na úvodní stranu

Novinky:

Škoda Yeti již zná svoji cenu

Představujeme:

Nová Škoda Octavia Scout. Turista gentleman.
Anketa: Jaký je Váš názor na Škodu Octavia Scout?

Historie:

Škoda Favorit MTX Roadster

Aktuality:

Škoda Motosport na belgické Ypres rally
Škoda Superb Combi přistižena při testech!
Startuje 96. ročník Tour de France
Záruka mobility Premium

Kde nás najdete:

Automedia s.r.o.
Okružní 5
638 00 Brno - Lesná
pschb@automediabm.cz
www.automediabm.cz


Prodej nových vozů: 545 222 420
Garanční opravy: 545 222 471
Běžné opravy: 548 525 942
Prodej ND a příslušenství: 548 525 941
Prodej ojetých vozů: 548 522 240

NON-STOP silniční a odtahová služba:
+420 602 548 654
+420 602 720 017

ročník 2009: 01, 02, 03, 04, 06, 07

Škoda Yeti již zná svoji cenu

Automobilka Škoda uveřejnila začátkem června ceny a specifikace výbav pro atraktivní model Yeti,  který se veřejnosti představil v průběhu letošního ženevského autosalonu.

Výbava kompaktního sportovně užitkového vozu je rozdělena do úrovní Yeti, Active, Ambition a Experience. Již základní stupeň Yeti nabízí výčet prvků podtrhujících jízdní komfort a vysokou užitnou hodnotu, k nimž patří například čtveřice airbagů, ESP, ABS, elektronická uzávěrka diferenciálu, elektricky ovládaná okna předních dveří nebo střešní nosič. Výbava Active dále přidává soubor elektronických systémů usnadňujících jízdu ve ztížených podmínkách Off Road, klimatizaci s automatickou regulací Climatic, tónovaná skla a vyhřívaná, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Úroveň Ambition posléze nabídne hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, tempomat, palubní počítač Maxi-dot, CD/MP3 autorádio Blues, integrované přední mlhové světlomety, dálkově ovládané centrální zamykání nebo šestnáctipalcové lité disky Moon. Zájemci o nejvyšší výbavu Experience se pak mohou těšit kupříkladu na dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací a pylovým filtrem Climatronic, čtyřramenný multifunkční volant obšitý kůží, parkovací asistent, CD/MP3 autorádio Swing s osmi reproduktory, vyhřívaná přední sedadla, integrované přední mlhové světlomety s funkcí Corner a sedmnáctipalcová litá kola Dolomit.

Pod kapotou se plně v souladu s aktuálním trendem objeví pouze přeplňované agregáty. Těmi jsou dvojice zážehových a tři vznětové motorizace. Základní pohonnou jednotkou je zážehový agregát 1,2 TSI o výkonu 77 kW, následovaný agregátem 1,8 TSI, který díky zmíněnému přeplňování dosahuje výkonu 118 kW.

Nabídku vznětových motorizací poté tvoří různé výkonové specifikace agregátu 2,0 TDI s přímým vstřikováním paliva, který v závislosti na odladění dosahuje výkonu 81 kW, 103 kW nebo 125 kW. Standardně je dodávána šestistupňová převodovka s manuálním řazením, která může být u vybraných motorizací nahrazena na přání dodávaným sedmistupňovým automatem DSG se dvěma spojkami.

Ceny začínají na 359 800 Kč za výbavu Yeti s motorem 1,2 TSI (77 kW) a končí na 709 800 Kč za výbavu Experience s motorem 2,0 TDI CR (125 kW).

Souběžně s prodejem modelu Yeti se rozbíhá také letní soutěž věnovaná milovníkům aktivního odpočinku, na které čeká bezpočet atraktivních cen a příjemné chvíle ve všech koutech naší vlasti. Více na www.mujyeti.cz !

Škoda Yeti  Škoda Yeti

Škoda Yeti  Škoda Yeti

Nová Škoda Octavia Scout. Turista gentleman.

V souladu s modernizací řady Octavia prošla faceliftem také varianta Scout, kterou si od jejího představení v roce 2007 zakoupilo již více jak 22 000 zákazníků.

Nová tvář modelové řady Octavia vyznává především elegantní linie, a tak se hlavním cílem designérského týmu stalo především zdůraznění jejich optické subtility a vkusný přídavek v podobě několika účelných prvků, zvyšujících vzhledovou i faktickou robustnost. Dle nejlepších tradic rodiny Scout se tak na karoserii modelu Octavia Combi objevil kompletní bodykit, naznačující ambice této atraktivní verze. Největších změn doznala příď vozu, kde se pod taktovou faceliftu snoubí linie nově tvarované masky a výrazných světlometů s modifikovaným nárazníkem, do jehož spodní části vyrobené z odolného materiálu s jemnou texturou je vkusně zasazen nový střední díl z matového hliníku. Linie ochranných prvků plynule přecházejí v lemy blatníků a nástavce prahů, aby se opět setkaly v zadním nárazníku. Ten dále rozvíjí téma přídě, avšak s větším středním dílem, který je doplněn výraznějším perforováním a dvojicí otvorů, z nichž v levém najdeme zdvojenou koncovku výfuku, zatímco pravý obsahuje tažné oko. Vzhled zádě podtrhují nové světlomety zdůrazňující tvar písmene C, jimž sekundují horizontální plochy odrážející světlo umístěné v nárazníku. Vůz stojí na sedmnáctipalcových discích z lehkých slitin Proteus ve specifickém designu, jejichž povrchová úprava koresponduje se středovými panely nárazníků a také novými střešními nosiči.

Interiéru dominuje nový multifunkční volant obšitý kůží, pozměněná grafika přístrojů a modernizovaný středový panel s do ruky padnoucí řadící pákou doplněnou emblémem 4 x 4. Jistotu a pohodlí za všech podmínek zajišťují anatomicky tvarovaná sedadla s potahem Onyx, která mohou být na přání vyvedena také v kůži Alcantara. Atmosféru dále vkusně doplňuje madlo před spolujezdcem, kovové kryty pedálů a lišty prahů nebo vkládané koberce s logem Scout.

K odhodlanému postoji dále přispívá také zvýšený podvozek se světlostí 179 milimetrů, spodním krytem motoru a především pak pohonem všech kol, zajištěným osvědčeným systémem Haldex.

Jeho prostřednictvím je plynule přenášen výkon přeplňovaného zážehového agregátu 1,8 TSI o výkonu 118 kW nebo vznětové jednotky 2,0 TDI s výkonem 103 kW osazené filtrem pevných částic.

Základní cena modelu Scout s první zmíněnou motorizací činí 724 900 Kč, respektive 764 900 Kč za variantu poháněnou dieselovým agregátem. Připraveni na cestu?

Škoda Octavia Scout  Škoda Octavia Scout

Škoda Octavia Scout  Škoda Octavia Scout

 

Škoda Favorit MTX Roadster

Česká firma Metalex vznikla v roce 1969 jako malá dílna se specializací na soutěžní a závodní modifikace především vozů značky Škoda. Prvním speciálem vlastní produkce se stal roku 1970 závodní monopost MTX 1-01, určený pro sportovní podniky formule Škoda. Výrobě formulových speciálů se firma věnovala také v průběhu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, kdy však pod jejím jménem vzniklo i několik terénních vozů určených pro autokrosové soutěže. Koncem osmdesátých let pak vznikla ve spolupráci s německou společností Heinzinger omezená série kabrioletů na základě kupé Škoda Rapid. A právě na jejich úspěch hned začátkem roku 1990 navázal mimořádně atraktivní roadster vycházející z modelu Favorit.         

Škoda Favorit byla představena v roce 1987 jako náhrada stávajících řad Škoda 120, respektive 130, které vlivem politických rozhodnutí koncepčně přesluhovaly již více jak deset let. Po zdlouhavých jednáních tak bylo rozhodnuto o výrobě moderního pětidvéřového automobilu s karoserií hatchback s motorem uloženým vpředu napříč, který poháněl přední kola. Vzhled vozu je dílem italského designového studia Bertone, jehož původní návrhy byly s ohledem na dostupné komponenty tuzemské výroby pro finální verzi mírně přepracovány. O pohon vozu se staral čtyřválcový zážehový agregát objemu 1289 kubických centimetrů, který dle varianty, kompresního poměru a především pak užitého karburátoru dosahoval výkonu až 62 koní, přenášených pomocí pětistupňové převodovky. Škoda Favorit vznikla také ve verzi Forman, Pick up a několika užitkových variantách.

O výrobu otevřeného vozu na bázi této modelové řady se zasadil především navrhující designér Václav Král, který vedení společnosti Metalex přesvědčil k výrobě plně otevřeného dvoumístného vozu namísto původně uvažovaného čtyřmístného polokabrioletu. Tuto variantu pak se svou typickou precizností s vývojovým týmem rozpracoval do stadia funkčního prototypu, který byl tuzemským novinářům představen v září roku 1990, aby si o pár týdnů později odbyl slavnostní premiéru na autosalonu v britském Birminghamu.

Výroba vozu byla zahájena ještě před koncem roku a během léta roku 1991 již byly uvedeny do provozu první dvě desítky vozů.

Ty vznikaly oddělením střechy, zadních dveří, blatníků a víka zavazadlového prostoru, které nahradily rozměrné laminátové blatníky a nově řešený prostor pro posádku. Roadster měl oproti sérii pouze přední dvojici sedadel, za nimiž se nacházel prostor pro skládací plátěnou střechu, dodatečné výztuhy zvenčí patrné díky dvěma trubkovým obloukům a také zcela nový horizontální kryt zavazadelníku doplněný pevným spoilerem. Změnami však prošla celá karoserie, vyztužená také v rámu předního okna, podlaze a prazích, na které se objevil sportovněji tvarovaný přední a zadní nárazník, nástavce prahů nebo nová maska taktéž vyrobené z laminátu. Interiér vozu vycházel z modelu Favorit LS, změnou byl na přání dodávaný sportovní volant, zakázkově čalouněné sedačky nebo kazetový přehrávač. Otevřený vůz dosáhl požadované tuhosti v krutu a překvapivě vysoké odolnosti vůči namáhání ohybem, což spolu s hmotností vyšší o pouhých 45 kg podpořilo sportovní ambice dané jeho vzhledem a také umožnilo nabídnout několik úprav motoru. Ten dosahoval výkonu až 80 koní, díky kterým uháněl 920 kg těžký automobil rychlostí přes 150 kilometrů za hodinu.

Základní cena vozu činila na jaře roku 1991 plných 298 000 Kčs, což byl téměř dvojnásobek ceny běžného provedení. Nutno však podotknout, že za tuto částku majitel získal nepřehlédnutelný automobil sportovních linií, který se díky 200 vyrobeným kusům právem řadí k jedinečným ukázkám českého designu a vysoké úrovně malosériové výroby v tehdejším Československu.

Škoda Favorit MTX Roadster  Škoda Favorit MTX Roadster

Škoda Favorit MTX Roadster  Škoda Favorit MTX Roadster

Aktuality

AktualityŠkoda Motosport na belgické Ypres rally

Tovární tým zopakoval svůj úspěch z Rally Azorské ostrovy poté, co Jan Kopecký dojel s Fabií S2000 na druhém místě celkové klasifikace. Vynikající formu sportovního oddělení pak svou pátou příčkou ve výsledném hodnocení potvrdil také Fin Juno Hänninen. Gratulujeme!

Startuje 96. ročník Tour de France

Značka Škoda se již pošesté za sebou stala jedním z hlavních sponzorů nejslavnějšího cyklistického závodu planety. Součástí tovární podpory je flotila 350 vozů, mezi nimi také novinka Yeti, sloužící organizátorům, novinářům a také osmi profesionálním týmům, které tak mohou svým sportovcům zajistit ideální zázemí pro jejich výkon. Značka Škoda fandí vítězům!

Záruka mobility Premium

Společnost Škoda auto zavádí pro majitele všech nových vozů zakoupených u smluvních partnerů bezplatnou dvouletou záruku mobility prostřednictvím zvláštní asistenční služby.

Ta se, na rozdíl od programu prodloužená záruka, vyjíždí i za situace, kdy k zavinění došlo vlastní vinou, případně nepozorností. Vztahuje se například na dovoz chybějících pohonných hmot, výměnu pneumatiky v případě defektu, zabouchnuté, zlomené nebo ztracené klíče, záměnu paliva nebo vybitou baterii. Zákazník získává nárok na bezplatný příjezd a odjezd silniční služby, hodinu práce mechanika, odtah vozu do nejbližšího autorizovaného servisu nebo jeho uskladnění. Není-li možné opravit vůz ještě tentýž den, je majiteli nabídnuta možnost souběžné přepravy, případně ubytování v hotelu na jednu noc. Podmínkou k získání záruky mobility Premium je absolvování všech předepsaných prohlídek u autorizovaných servisních partnerů společnosti Škoda Auto po celou dobu provozu vozidla.

AktualityŠkoda Superb Combi přistižena při testech!

V průběhu měsíce června byl na jižní Moravě opět přistižen jeden z prototypů značky Škoda, nyní dlouho diskutovaná kombi verze vlajkové lodi Superb. Dle dostupných informací se jedná o velmi elegantní vůz s vyváženou siluetou. O dalších novinkách budeme informovat!


Katalog firem pro Brno | Regionální zpravodajství | Brno a kultura | Sport v Brně | Počasí v Brně | Slovníky | Mapa Brna | Finance | Důležitá telefonní čísla
Úřady v Brně | Informace pro inzerenty

© AKON Česká republika,s.r.o, 2001 - 2012