• Informační portál pro Brno a okolí - kultura, finance, sport, obchod.

  • Jednička mezi portály pro Brno a okolí. Jsme s Vámi již 10 let.

  • Úplný kulturní přehled - u nás najdete vše, čím Brno žije!

pátek 10.05.2024, Blažena
zpět na úvodní stranu

Špionáž:

Superb Combi. Batoh pro gentlemana.

Motorsport:

Ruská rally 2009. Úspěch na druhou.
Anketa: Jaký je Váš názor na Škodu Octavia Scout?

Historie:

Škoda Felicia MTX Cabrio

Aktuality:

Pozitivní hospodářský výsledek prvního pololetí
Škoda Auto patronem nového živočišného druhu
Mimořádné směny ve výrobě pro řady Fabia a Octavia
Záruka mobility Premium

Kde nás najdete:

Automedia s.r.o.
Okružní 5
638 00 Brno - Lesná
pschb@automediabm.cz
www.automediabm.cz


Prodej nových vozů: 545 222 420
Garanční opravy: 545 222 471
Běžné opravy: 548 525 942
Prodej ND a příslušenství: 548 525 941
Prodej ojetých vozů: 548 522 240

NON-STOP silniční a odtahová služba:
+420 602 548 654
+420 602 720 017

ročník 2009: 01, 02, 03, 04, 06, 07, 08

Superb Combi. Batoh pro gentlemana.

Česká média obletěly před časem fotografie dlouhé měsíce diskutovaného kombi stojícího na základě vlajkové lodi značky Škoda, modelové řady Superb. Původně strohá vyjádření automobilky týkající existence a budoucnosti této karosářské varianty přešla v průběhu uplynulých týdnů dle očekávání odborníků k potvrzení jeho výroby a padla již také první zmínka o termínu jeho oficiálního představení. Jaký automobil se tedy objeví ve světle reflektorů?

Superb CombiDruhá generace Škody Superb představená v roce 2008 byla díky revolučnímu systému otevírání zavazadlového prostoru pro motoristické analytiky v otázce dalšího rozšíření modelové řady od počátku tvrdým oříškem. Bohatý vnitřní prostor totiž navzdory konvencím nepřipravil elegantní sedan o prostorný zavazadelník, a tak nebylo snadné určit, jaké jsou šance na výrobu vozu, který by disponoval ještě větším. Jak však potvrzují zprávy z několika evropských zemí a dnes již také pro testy předprodukčních kusů oblíbené jižní Moravy, negativní předpovědi jsou v tomto případě liché.

Jak je i přes lehké maskování patrné ze špionážních fotografií, novinka je dalším pokračovatelem tradice automobilů karoserie typu kombi vynikajících elegantní siluetou, která však nikterak nesnižuje užitnou hodnotu vozu. Ačkoli jeho vzhled na první pohled díky specifické kamufláži, umocněné především optickou úpravou předních a zadních světlometů, splývá s designem řady Octavia, při bližším ohledání můžeme identifikovat jemněji splývající linii střechy, podpořenou odlišným tvarem zadních bočních oken. Jejich spodní linie, která směrem k zádi lehce stoupá, dává vozu mimo elegance také nádech dynamiky, který vzhled opticky řadí k vozům vyšších tříd.

Novým prvkem budou stylově tvarované zadní světlomety zabíhající do boků, mezi kterými se na rozdíl od sedanu objeví tabulka registrační značky. Vzhled pak dotvářejí také elegantní střešní nosiče.

Superb CombiV interiéru se změny dotknou zřejmě jen zadní části, kterou doplní například nový systém sklápění zadních sedadel. Za nimi bude na zákazníky čekat prostorný zavazadelník, vybavený po vzoru modelu Octavia bezpočtem prvků zvyšujících jeho užitnou hodnotu a zajišťujících bezpečnou přepravu rozličných nákladů od těch nejmenších až po ty skutečně rozměrné. Ani ty by však neměly díky nízké nakládací hraně a širokým, vysoko otevíraným pátým dveřím znamenat problém.

Předpokládat se dají také změny v nastavení podvozku a jeho zavěšení, zachovávající i při plném naložení vysoké standardy modelové řady Superb. Bohatá nabídka pohonných jednotek, sestávajících ze široké palety zážehových i vznětových agregátů, by měla být dle dostupných informací k dispozici také pro variantu kombi.

Místem premiéry nového vozu by se měl stát letošní Frankfurtský autosalon, pořádaný v sousedním Německu od 15. září. Budeme se těšit!

Superb Combi  Superb Combi

Superb Combi  Superb Combi

Ruská rally 2009. Úspěch na druhou.

Ruská RallyRuská rally patří k náročným šotolinovým soutěžím, které do základů ověří fungování každého závodního vozu, posádky i jejich zázemí. Také proto byla zařazena mezi vybrané podniky, kterých se letos dvojice továrních speciálů a jejich posádek v rámci testovacího programu zúčastní.

Na přípravu bylo v týmu Škoda motorsport vynaloženo maximální úsilí, a to jak v oblasti fyzické i psychické přípravy jezdců a vzájemné spolupráce doprovodného kolektivu, tak důsledného naladění vozu a systémů, sledujících a vyhodnocujících jeho zatížení v průběhu celé soutěže. Ten byl sice na rozdíl od předcházejících podniků s účastí továrního týmu méně dramatický, nicméně jeho výsledek nedal ani na chvíli pochybovat o kvalitě továrních speciálů a řidičském umu jejich posádek. V Rusku poprvé výrazněji dominoval Fin Juho Hänninen, který dokázal na tamějším povrchu vytěžit z nastavení vozu nedostižné maximum a podal tak v barvách značky Škoda svůj životní výkon. S výjimkou jediné rychlostní zkoušky totiž dočista ovládl celý průběh soutěže, aby si v jejím závěru připsal zasloužené první místo. Neméně úspěšný byl však také Jan Kopecký, který svému kolegovi neustále dýchal na záda a hnal jej tak ke stále preciznějšímu stylu jízdy. Stabilní výkon byl po právu odměněn druhým místem a mladý pilot tak znovu potvrdil kvality jednoho z nejtalentovanějších jezdců seriálu.   Vynikající umístění továrních posádek však odráží také další významný faktor, kterým je mimo špičkového vybavení v podobě kvalitního zázemí a spolehlivých vozů dosahujících vysokých výkonů především atmosféra, panující mezi jezdci a dalšími zaměstnanci týmu. Právě ta výrazně ovlivňuje nasazení, s jakým se všichni jeho členové v průběhu soutěží vyrovnávají s neustálým tlakem, a není důvod se domnívat, že tomu v případě Ruské rally bylo jinak. Vyvážená jezdecká sestava, ve které zaujímají oba piloti role stejného významu, totiž zvyšuje vrozenou soutěživost a podporuje také jejich vztahy, které jsou při jízdě na plný plyn ve stejných barvách stěžejním prvkem úspěchu. Ústy Michala Hrabánka, šéfa továrního týmu: „Jsme všichni strašně šťastní, toto je největší odměna pro všechny v týmu. Firmě Škoda a všem partnerům, kteří se na projektu Fabia Super 2000 podíleli, patří obrovský dík. Pro další pokračování projektu je vítězství na soutěži samozřejmě tím správným impulsem. Rozhodně neusneme na vavřínech, věřím, že tento historický mezník pomůže celému projektu v jeho další budoucnosti a přiláká potenciální zájemce o vůz Fabia Super 2000. Velmi si cením umění obou posádek a jsem rád, že jsme vybrali do týmu právě je.

Ruská RallyJan Kopecký je stabilní jezdec, s kterým máme výborné dlouhodobé zkušenosti, zároveň ohromně jezdecky vyrostl. Juho Hänninen již na lednovém Monte Carlu ukázal, že bude velmi rychlý a osobně jsem rád, že předvedl naplno své kvality. Udělali jsme skvělou reklamu značce Škoda a věřím, že to nebylo naše poslední slovo. Příští soutěží bude srpnová rally ve Zlíně, kde na nás bude díky domácímu prostředí upřena velká pozornost a pravděpodobně i velký tlak, ale všichni se již teď nesmírně těšíme.

Přejeme tedy sportovnímu oddělení Škoda motorsport, aby v příštích podnicích obhájilo aktuálně dosažené výkony a navázalo tak na více jak stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Sláva vítězům!

Ruská Rally  Ruská Rally

Ruská Rally  Ruská Rally

 

Škoda Felicia MTX Cabrio

Česká firma Metalex vznikla v roce 1969 jako malá dílna se specializací na soutěžní a závodní modifikace především vozů značky Škoda. Prvním speciálem vlastní produkce se stal roku 1970 závodní monopost MTX 1-01, určený pro sportovní podniky formule Škoda. Výrobě formulových speciálů se firma věnovala také v průběhu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, kdy však pod jejím jménem vzniklo i několik terénních vozů určených pro autokrosové soutěže. Koncem osmdesátých let pak vznikla ve spolupráci s německou společností Heinzinger omezená série kabrioletů na základě kupé Škoda Rapid, následovaná v devadesátých letech atraktivním roadsterem vycházejícím z řady Favorit a později také otevřenou verzí modelu Felicia.

Škoda Felicia MTX CabrioŠkoda Felicia provedení hatchback byla představena v říjnu roku 1994, a to jako rozsáhlá modernizace toho času dosluhující řady Favorit. Poprvé v historii značky byly použity komponenty z dílen skupiny Volkswagen, které byla značka součástí od roku 1991. Změny se dotkly podvozku, pohonných jednotek a nabídky výbav, kterou obohatil například posilovač řízení nebo ABS. Vzhled vozu vycházel z modelu Favorit, s výjimkou střechy však byly za spolupráce českého a německého týmu designérů přepracovány všechny panely karoserie a její příslušenství. Interiér vozu byl osazen novou palubní deskou, volantem, sedadly a výplněmi dveří líbivých tvarů a na dotek příjemných povrchů. Podobně jako v případě hatchbacku vznikl model kombi, představený v červnu roku 1995, a řada rozličných variant, k nimž patřil například užitkový pick up nebo skříňová dodávka. Model Felicia a Felicia Combi pak v roce 1998 prošly faceliftem, který přinesl novou tvář, ovlivněnou právě představenou řadou Octavia.

Model Cabrio se objevil v roce 1997 jako otevřená varianta typu Felicia, u kterého však bylo na základě předcházejících zkušeností s výrobou dvoumístného Favoritu Roadster rozhodnuto a zachování čtyř, respektive pětimístné koncepce, z níž vyplývá méně náročný vývoj a produkce nového vozu. Návrhem vozu byl opět pověřen tuzemský designér, na rozdíl od Roadsteru se jím však stal profesor Pavel Škarka ze zlínské katedry designu VŠUP. Výsledkem neobvyklého zadání byl neméně neobvyklý vůz, který díky zvolené koncepci významnou měrou zachoval vzhled výchozího modelu. Změny se tak odehrály především v zadní části, kterou po oddělení střechy a horní poloviny třetích sloupků doplnil nově tvarovaný kryt manuálně stahované plátěné střechy.

Škoda Felicia MTX CabrioSpecifickým detailem se stal jeho přesah nad zadní, podobně jako v případě předních, bezsloupkové dveře, vynucený relativně velkým poloměrem mechanismu sklápění. Prostor na zadních sedadlech tak byl určen především dvěma pasažérům, které podobně jako řidiče a jeho spolujezdce v případě nehody chránil oblouk situovaný mezi druhými sloupky. Tomu sekundoval vyztužený rám předního okna a dílčí úpravy zvyšující pevnost otevřeného skeletu karoserie. Výbava vozu byla individuální, vždy však vycházela ze sériového provedení, které bylo na přání doplněno o vybrané prvky z nabídky příslušenství společnosti Metalex. To platilo také v případě vnějšího vzhledu, který mohl obohatit originální balíček spoilerů nebo atraktivní lité disky. Pohon většiny vyrobených exemplářů zajistily zážehové agregáty objemu 1,3 l, respektive 1,6 l, které byly po volitelných úpravách společně se sportovním podvozkem schopny udělit otevřenému vozu rychlost kolem 170 kilometrů za hodinu.

Cena vozu startovala na 300 000 Kč, v případě bohatě vybaveného základu se však spolu s montáží rozličných doplňků mohla vyšplhat až půl milionu korun, což v konfrontaci s elegantní zahraniční konkurencí a především pak importem atraktivních ojetin ze západních zemí dalo do roku 2000, kdy byla výroba tohoto modelu ukončena, vzniknout pouze necelým třiceti vozům. Felicia Cabrio se tak již svého nástupce nedočkala a stala posledním kabrioletem značky, což je nejen ve světle teplých letních dní zajisté škoda.

Škoda Felicia MTX Cabrio  Škoda Felicia MTX Cabrio

Škoda Felicia MTX Cabrio  Škoda Felicia MTX Cabrio

Aktuality

Pozitivní hospodářský výsledek prvního pololetí

Automobilka Škoda navzdory celosvětovému propadu trhu s novými automobily úspěšně překonala první pololetí roku 2009 a hospodářský výsledek koncernu Volkswagen podpořila provozním výsledkem ve výši 135 milionů Euro. V tomto období bylo zákazníkům dodáno celkem 329 641 nových vozů, což znamenalo meziroční pokles o 10,1 %. Propad světového trhu však v daném období činil celých 17,7 %, v prvním čtvrtletí dokonce až 20,7 %. Podíl na tomto výsledku mají především renomé značky, příznivá cenová politika a série opatření podporujících automobilový průmysl.

YetiŠkoda Auto patronem nového živočišného druhu

Milovníci přírody mohou prožít neopakovatelné okamžiky v přítomnosti nového živočišného druhu čeledi súvéčkovitých, Yetiho. K vidění bude ve vybraných zoo. V době, kdy z naší planety mizí mnoho živočišných druhů, působí tato zpráva jako z jiného světa. Nová Škoda Yeti (Yetius Mobilius), která byla přivezena z podhůří Orlických hor, je od 10. července do 23. srpna 2009 k vidění ve vybraných zoologických zahradách po celé České republice. V Brně jej nedaleko výběhů zájemcům představí jeho ošetřovatelé mezi 3. až 23. srpnem.

OctaviaMimořádné směny ve výrobě pro řady Fabia a Octavia

Společnost Škoda auto připravuje na srpen trojici mimořádných nočních směn, jejichž cílem bude uspokojení poptávky po modelových řadách Fabia, Octavia. Dobrovolně volený placený přesčas se bude týkat přibližně 2700 pracovníků a výrobní linku během něj opustí přibližně 380 kusů typu Fabia a 150 kusů typu Octavia.

Záruka mobility Premium

Společnost Škoda auto zavádí pro majitele všech nových vozů zakoupených u smluvních partnerů bezplatnou dvouletou záruku mobility prostřednictvím zvláštní asistenční služby. Ta se, na rozdíl od programu prodloužená záruka, vyjíždí i za situace, kdy k zavinění došlo vlastní vinou, případně nepozorností. Vztahuje se například na dovoz chybějících pohonných hmot, výměnu pneumatiky v případě defektu, zabouchnuté, zlomené nebo ztracené klíče, záměnu paliva nebo vybitou baterii. Zákazník získává nárok na bezplatný příjezd a odjezd silniční služby, hodinu práce mechanika, odtah vozu do nejbližšího autorizovaného servisu nebo jeho uskladnění. Není-li možné opravit vůz ještě tentýž den, je majiteli nabídnuta možnost souběžné přepravy, případně ubytování v hotelu na jednu noc. Podmínkou k získání záruky mobility Premium je absolvování všech předepsaných prohlídek u autorizovaných servisních partnerů společnosti Škoda Auto po celou dobu provozu vozidla.


Katalog firem pro Brno | Regionální zpravodajství | Brno a kultura | Sport v Brně | Počasí v Brně | Slovníky | Mapa Brna | Finance | Důležitá telefonní čísla
Úřady v Brně | Informace pro inzerenty

© AKON Česká republika,s.r.o, 2001 - 2012